Garantie refurbished producten

Doordat Fixje al meer dan 10 jaar actief is in de reparatiebranche kunnen wij als geen ander bepalen welke refurbished apparaat geselecteerd moeten worden voor jou. Dit is ook de reden dat wij het laagste RMA-percentage in de markt hebben. Helaas blijft een refurbished iPhone een stukje complexe elektronica en kan het altijd voorkomen dat je een probleem ervaart met je iPhone. Met ons team van specialisten zorgen wij er dan voor dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.

Klanttevredenheid heeft bij ons de hoogste prioriteit. Het bewijs? Wij scoren op dit moment een 9,2 van de 10, berekend uit 100.000+ reviews van klanten.

1.1 Fixje garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor refurbished producten geldt ook een door ons aangeboden extra garantie. Deze garanties doen niets af aan de wettelijke garantie.

Fixje bezit het Keurmerk Refurbished en een van de voordelen van dit keurmerk is dat je recht hebt op 24 maanden (twee jaar) garantie op alle refurbished producten. De garantie geldt ook op de accu en accessoires van het product. Met uitzonderingen uitgesloten. De twee jaar garantie geldt bij aanschaf na 13 november 2019. Bij alle aankopen voor deze datum geldt er nog een garantie van één jaar. Uitzonderingen kunnen betrekking hebben op:

  • De batterij (zie hoofdstuk 1.3)
  • De accessoires (zie hoofdstuk 1.4)
  • Overige oorzaken (zie hoofdstuk 1.5)

1.2 Wat valt er onder onze garantie?

Onder onze garantie van twee jaar vallen de onderstaande zaken:

  • Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade)
  • Wi-Fi en problemen met netwerkverbinding
  • Problemen met het moederbord
  • Knoppen op het device
  • Accu / batterij (bij snel leeglopen of warm worden)
  • Oplader en accessoires

1.3 Garantie op de accu

Op de accu van de iPhone, iPad, MacBook en Apple Watch geeft Fixje ook 2 jaar garantie. De accu’s hebben een minimale capaciteit van 85%. Met een maximaal aantal van 900 laadcyclussen. Indien je meent dat de accu na verloop van tijd snel leegloopt, dan wordt deze gratis vervangen, indien deze binnen de garantietermijn van twee jaar valt. De capaciteit van de accu moet dan teruggelopen zijn naar 70% of minder dan de originele laadcapaciteit.

1.4 Garantie op accessoires

Voor garantie op accessoires geldt hetzelfde termijn als op de refurbished apparaten. Bij Fixje heb je standaard 24 maanden garantie op de accessoires, gerekend vanaf de aankoopdatum. Indien de accessoires binnen deze periode een defect vertonen, en er geen gebruikers-, val-, stoot-, waterschade of kabelbreuk te zien is, wordt het accessoire kosteloos omgeruild.

1.5 Wat valt buiten de garantie?

Bij schade aan het toestel wat veroorzaakt is als gevolg van val-, stoot- of vochtschade, zullen wij de kosten van de reparatie volledig aan de klant doorberekenen. Nadat de reparatie is afgerond zal de garantie op het toestel weer worden hervat.

Bij de volgende gevallen vervalt tevens de garantie:

  • Problemen na de garantieperiode van twee jaar
  • Bij reparatie uitgevoerd door derden
  • Beschadigde of vieze dock connector
  • Gebogen toestel
  • Gebroken simkaartlezer
  • Diefstal
  • Gebroken cameralens
  • Schade aan het scherm
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex
  • Refurbished apparaten zijn niet per definitie waterdicht en hierop geven wij dus géén garantie
  • De Touch-ID functionaliteit bij vervanging van de homebutton
  • De Face-ID functionaliteit bij vervanging van de frontcamera bij een iPhone X of nieuwer
  • Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik door gebruiker of eigen toedoen (gebroken/gescheurde onderdelen, stofschade en/of vochtschade)
  • Loslatende coating bij Retina MacBook schermen

1.6 Retourproces bij garantie

Het risico voor het insturen van een pakket ligt niet bij ons maar bij de verzender. We adviseren daarom een defect product (tot het aankoopbedrag) verzekerd én aangetekend te versturen. Ook is het zeer belangrijk om voor een goed beschermde en degelijke verpakking te zorgen waarbij de inhoud van het pakket niet opvalt. Nadat de reparatie voltooid is krijg je het product weer kosteloos teruggestuurd.

Twijfel je over de garantie? Neem dan contact met ons op.

1.7 Aanmeldproces bij garantie

Een garantieaanvraag bij Fixje is mogelijk op drie verschillende manieren. De eerste mogelijkheid is door contact op te nemen met de klantenservice. Dit kan via de website, de mail maar uiteraard ook telefonisch. Ons e-mailadres is [email protected] en ons telefoonnummer is +31 85 047 1633. De tweede mogelijkheid is jouw product opsturen. Dit kan door middel van het volgen van de stappen van het opstuurproces. De laatste mogelijkheid is het langskomen bij ons filiaal. Zo kunnen we meteen constateren wat het probleem is en of het onder de garantie valt. Onze retour- en adresgegevens zijn:

Fixje
De Zuivering 36
7671SP Vriezenveen

Voordat je een iPhone, iPad of MacBook opstuurt, is het belangrijk dat je je Apple-ID en/of Find my iPhone of verdere beveiliging uitschakelt.

Belangrijk aanmelden garantie

Wanneer je problemen hebt met een refurbished product of accessoire neem dan contact met onze klantenservice op om er zeker van te zijn dat de schade binnen de garantievoorwaarden valt. Indien er zonder overleg een device of accessoire wordt opgestuurd die niet aan de garantievoorwaarden voldoet, moeten wij hiervoor € 29 inclusief btw in rekening brengen. We adviseren daarom om eerst contact op te nemen voordat je een device of accessoire opstuurt.

Reparatie en retourzending
Fixje werkt met een inspanningsverplichting. Dit houdt in dat wij proberen om binnen maximaal vijf werkdagen de reparatie te voltooien en te retourneren. Betreft het een defect met betrekking tot een moederbordprobleem? Dan kan de reparatie langer duren vanwege de complexiteit van het probleem.