Garantie refurbished producten

Doordat FixjeiPhone al meer dan 10 jaar actief is in de reparatiebranche kunnen wij als geen ander bepalen welke refurbished iPhones geselecteerd moeten worden voor jou. Dit is ook de reden dat wij het laagste RMA percentage in de markt hebben. Helaas blijft een refurbished iPhone een stukje complexe elektronica en kan het altijd voorkomen dat je een probleem ervaart met je iPhone. Met ons team van specialisten zorgen wij er dan voor dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.

Klanttevredenheid heeft bij ons de hoogste prioriteit. Het bewijs? Wij scoren op dit moment een 9 van de 10 sterren, berekend uit meer dan 26.000 reviews van klanten.

1.1 FixjeiPhone garantie

De wettelijke garantie op een refurbished product is 12 maanden, maar omdat wij zo zeker zijn van onze kwaliteit geven wij 24 maanden (twee jaar) garantie op al onze refurbished producten. De twee jaar garantie geldt bij aanschaf na 13 november 2019. Bij alle aankopen voor deze datum geldt er nog een garantie van één jaar. Met uitzonderingen uitgesloten. Uitzonderingen kunnen betrekking hebben op:

  • De batterij (zie hoofdstuk 1.3)
  • De accessoires (zie hoofdstuk 1.4)
  • Overige oorzaken (zie hoofdstuk 1.5)

1.2 Wat valt er onder onze garantie?

Onder onze garantie van twee jaar vallen de onderstaande zaken:

  • Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade);
  • Wi-Fi en problemen met netwerkverbinding;
  • Problemen met het moederbord;
  • Touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet meer functioneert);
  • Knoppen op het device, met uitzondering van de Touch-ID functionaliteit;
  • Accu / batterij (bij snel leeglopen of warm worden)

1.3 Garantie op de accu

Op de accu van de iPhone, iPad en Macbook geeft FixjeiPhone ook 2 jaar garantie. De accu’s hebben een minimale capaciteit van 85%. Met een maximaal aantal van 500 laadcyclussen. Indien je meent dat de accu na verloop van tijd snel leegloopt, dan wordt deze gratis vervangen, indien deze binnen de garantietermijn van twee jaar valt. De capaciteit van de accu moet dan teruggelopen zijn naar 70%  of minder ten opzichte van de originele laadcapaciteit.

1.4 Garantie op accessoires

Voor garantie op accessoires geldt een andere termijn dan op de refurbished toestellen. Bij FixjeiPhone heb je standaard zes maanden garantie op de accessoires, gerekend vanaf de aankoopdatum. Indien de accessoires binnen die periode van zes maanden een defect vertonen, en er geen gebruikers-, val-, stoot-, waterschade of kabelbreuk te zien is, wordt het accessoire kosteloos omgeruild.

1.5 Wat valt buiten de garantie?

Bij schade aan het toestel wat veroorzaakt is als gevolg van val-, stoot- of vochtschade, zullen wij de kosten van de reparatie volledig aan de klant doorberekenen. Nadat de reparatie is afgerond zal de garantie op het toestel weer worden hervat.

Bij de volgende gevallen vervalt tevens de garantie:

  • Problemen na de garantieperiode van twee jaar
  • Bij reparatie uitgevoerd door derden
  • Beschadigde of vieze dockconnector
  • Gebogen toestel
  • Gebroken simkaartlezer
  • Diefstal
  • Gebroken cameralens
  • Schade aan het scherm
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex
  • Refurbished toestellen zijn niet per definitie waterdicht en hierop geven wij dus géén garantie
  • De Touch-ID functionaliteit bij vervanging van de homebutton
  • De Face-ID functionaliteit bij vervanging van de frontcamera bij een iPhone X of nieuwer
  • Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik door gebruiker of eigen toedoen (gebroken/gescheurde onderdelen, stofschade en/of vochtschade)
  • Loslatende coating bij Retina Macbook schermen

1.6 Retourproces bij garantie

Het risico voor het insturen van een pakket ligt niet bij ons maar bij de verzender. Wij adviseren daarom een defect product (tot het aankoopbedrag) verzekerd én aangetekend te versturen. Ook is het zeer belangrijk om voor een goed beschermde en degelijke verpakking te zorgen waarbij de inhoud van het pakket niet opvalt. Nadat de reparatie voltooid is krijg je het product weer kosteloos teruggestuurd.

Twijfel je over de garantie? Neem dan contact met ons op.

1.7 Aanmeldproces

Een garantieaanvraag bij FixjeiPhone is mogelijk op drie verschillende manieren. De eerste mogelijkheid is door contact op te nemen met de klantenservice. Dit kan via de website, de mail maar uiteraard ook telefonisch. Ons e-mailadres is info@fixjeiphone.nl en ons telefoonnummer is +31 85 047 1633. De tweede mogelijkheid is jouw product opsturen. Dit kan door middel van het volgen van de stappen van het opstuurproces. De laatste mogelijkheid is het langskomen bij ons filiaal. Zo kunnen we meteen constateren wat het probleem is en of het onder de garantie valt. Onze retour- en adresgegevens zijn:

FixjeiPhone
Virulyweg 21-A
7602 RG Almelo

Voordat je een iPhone, iPad of Macbook opstuurt, is het belangrijk dat je je Apple ID en/of Find my iPhone of verdere beveiliging uitschakelt.

Let op

Wanneer je een refurbished product naar ons retour stuurt ter reparatie en er blijkt bij ons geen defect aan te zitten, zullen wij onderzoekskosten in rekening moeten brengen. Deze onderzoekskosten bedragen €29 inclusief BTW en zullen moeten worden voldaan voordat wij het product terug kunnen sturen naar jou.

FixjeiPhone werkt met een inspanningsverplichting. Dit houdt in dat wij proberen om binnen maximaal vijf werkdagen de reparatie te voltooien en te retourneren. Betreft het een defect met betrekking tot een moederbordprobleem? Dan kan de reparatie langer duren vanwege de complexiteit van het probleem.